۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

مناظره دكتر احمدي نژاد با شيخ اصلاحات هم برگزار شد

آقاي كروبي بالاخره نگفتيد ماجراي زندان بنياد شهيد و خانه چند صد متري و شهرام جزايري چه بود!+لينك مشاهده فيلم مناظره
مناظره انتخاباتي دكتر محمود احمدي نژاد و شيخ مهدي كروبي هم برگزار شد و ملت تماشا كرد. اين مناظره جذاب در حالي به انتها رسيد كه شيخ اصلاحات ضمن ناتواني دراثبات تمامي ادعاها و توهين ها و تهمت هاي خود عليه منتخب زيرك و پاكيزه ملت ، اين سوالها را هم بي پاسخ گذاشت كه جناب كروبي بالاخره نگفتيد ماجراي 300 ميليون تومان شهرام جزايري و خانه چند صد متري بالاي شهر و زنداني كه در بنياد شهيد درست كرده بوديد چه بود؟!

*براي مشاهده فيلم مناظره اينجا كليك كنيد

مناظره انتخاباتي دكتر محمود احمدي نژاد و شيخ مهدي كروبي هم برگزار شد و ملت تماشا كرد. اين مناظره جذاب در حالي به انتها رسيد كه شيخ اصلاحات ضمن ناتواني دراثبات تمامي ادعاها و توهين ها و تهمت هاي خود عليه منتخب زيرك و پاكيزه ملت ، اين سوالها را هم بي پاسخ گذاشت كه جناب كروبي بالاخره نگفتيد ماجراي 300 ميليون تومان شهرام جزايري و خانه چند صد متري بالاي شهر و زنداني كه در بنياد شهيد درست كرده بوديد چه بود؟!

مشروح مناظره :

حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم در مناظره تلويزيوني خود با دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در پاسخ به سوال مجري اين برنامه مبني بر اينكه شما در سخنان خود واژه‌هاي همچون عدالت اقتصادي، برنامه ريزي و موضوع هزينه كردن درآمد نفتي را مطرح كرديد و طرح خود را در مقايسه با طرحي كه در حال عمل از سوي احمدي نژاد است چگونه مقايسه مي‌كنيد؟ گفت: شما بحث خوبي را مطرح كرده‌ايد و سوال بسيار درستي است اما من قبلا شعاري دادم و انگيزه حضور خود را اعلام كردم و روي آن بحث مي‌كنم كه به چه دليل در عرصه حضور پيدا كردم و انگيزه من چه چيز بوده است و اينك من گفته ام براي تغيير آمده ام و مخصوصا بر روي قوه مجريه تكيه كرده ام و براي رئيس جمهور شدن آمده‌ام.
وي افزود: در رقابت انتخاباتي هم آقاي احمدي نژاد و جناب آقاي موسوي كه از دوستان خوب من هستند و جناب آقاي رضايي نيز حضور پيدا كرده‌اند و در گذشته نيز صحبت آقاي خاتمي بود و مدتي هم حضور داشتند و من اعلام كردم كه چون حزب تشكيل داده ام براي تغيير آماده‌ام و براي يك حركت جديد حضور پيدا كرده‌ام و به خصوص آمده‌ام تا در سياست‌هاي آقاي احمدي نژاد تغيير ايجاد كنم.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم در ادامه با بيان اينكه من دو اشكال اساسي به شيوه اداره آقاي احمدي نژاد دارم، گفت: اوايل كه از من سوال مي‌كردند من اگر سوال و اشكالي داشتم جواب نمي‌دادم و اعلام مي‌كردم كه دولت آمده و كار خود را شروع كرده و اين در حالي بود كه من معترض بودم اما چون شوراي نگهبان ديگر تائيد و تنفيذ كرده بود ما ديگر بر روي آن بحث نمي‌كرديم اما گاهي اشكالات و ايراداتي وارد مي‌كنيم و حتي مدتي هيچ نقدي نمي‌كردم اما اين اواخر كه آمدم ديگر مصمم شدم و نقدهايم بيشتر شد و حتي خودم را براي اين كار آماده كردم.
وي افزود: من گفته ام اين آقايي كه امروز رئيس دولت است، 4 سال حضور داشته است و بارها گفته‌ام كه يك 4 سال ديگر حق او است و به عبارتي او مشغول و مسلط و بر اوضاع حاكم است و ما پياده هستيم و من آماده هستم كه در اين جهت بحث و گفت و گو كنيم.
كروبي با بيان اينكه من به خود احمدي نژاد و بسياري از دوستان ايشان بحث اصولي دارم، گفت: من امروز در اداره كشور كاملا نارسايي مي‌بينيم و هم به شيوه اداره كشور و هم به شخص و هم به شيوه ايشان اعتراض دارم به خصوص اشكالات شخصي مهمي به خود آقاي احمدي نژاد دارم كه طبيعي است كه آن را بگويم و آقاي احمدي نژاد هم دفاع كنند و داوري هم با مردم باشد.
وي ادامه داد: من معتقدم كه ابتدا بايد خيلي صريح، روشن و شفاف سخنانم را بيان كنم و آقاي احمدي نژاد هم صريح و شفاف و يا هر جور كه خودشان صلاح مي‌دانند پاسخ دهند.
وي افزود: آقاي احمدي نژاد يك سلسله اطلاعاتي را ارائه مي‌كنند كه قاعدتا اين اطلاعات غلط مي‌باشد كه ما يا بايد بگوييم كه اين اطلاعات غلط است يا اينكه خدايي ناكرده بايد بگويم كه آقاي احمدي نژاد خلاف مي‌گويد و غير واقعي حرف مي‌زند و به نظر من از اين دو مورد خارج نيست و ممكن است اگر ايشان صحبت كنند مردم برداشت ديگري كنند اما من با قاطعيت و با صراحت سخن مي‌گويم.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم ادامه داد: بايد بگويم يا اطلاعات غلطي به ايشان مي‌دهند كه باعث مي‌شود كه ايشان گمراه شوند چرا كه خود بنده هم مسئول بودم و مي‌دانم كه به مسئولين بسياري از اوقات اطلاعاتي مي‌دهند كه آن اطلاعات موجب اشتباه مي‌شود و يا اينكه نه، خود ايشان بنايشان بر اين است.
كروبي در ادامه اظهار داشت: بنده معتقدم كه از اول مسئوليت دولت آقاي احمدي نژاد اگر برخوردي معقول و منطقي و حساب شده با آقاي احمدي نژاد مي‌شد اوضاع به اين مسير كشيده نمي‌شد و آن مساله، ماجراي هاله نور است.
وي با توضيح ماجراي هاله نور گفت: زماني كه بحث هاله نور را شنيدم اول باورم نشد اما كسي كه البته نمي‌خواهم اسم او را ببرم به او گفتم كه اينقدر لازم نيست در انتخابات دشمني شود و كسي بيايد هر چيزي را جعل كند و به طرف نسبت دهد و تا من فيلم آن را نديدم و تا از قم تحقيق نكردم باورم نشد اما مشاهد كردم كه ايشان نشسته اند و براي آقاي جواد آملي صحبت مي‌كنند و با صراحت مي‌گويند كه زماني كه صحبت من تمام شد افراد به من گفتند كه يك هاله‌اي از نور دور تو را فرا گرفته است و زماني كه صحبت مي‌كردم اين افراد آنقدر خوب گوش مي‌دادند كه چشمان اين افراد هم حركت نمي‌كرد و همه به چهره من نگاه مي‌كنند.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم ادامه داد: در حالي كه فاصله فرد سخنران تا افرادي كه گوش مي‌كردند آنقدر زياد بود كه حتي اگر يك چشم قوي و تيز بين باشد و آن فرد تمام حواسش كه به سخنراني است جمع باشد چگونه مي‌شود كه ايشان هم هاله نور ديگران را مي‌بينند و هم خود ايشان تمام چشم‌هاي افراد را مي‌بييند و چون اين قضيه به مسائل مذهبي باز مي‌گردد من بسيار ناراحت شدم.
حجت الاسلام والمسلمين كروبي در ادامه اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد به نظر من عنايت نكردند ولي آيت الله جوادي آملي كه از قديم به ايشان ارادت دارم و پس از پاسخش به احمدي نژاد ارادتم به او بيشتر شد و در تشييع جنازه مرحوم آيت الله بهجت خدمت ايشان رفتم و ايشان شروع كردند به طور عالمانه ايشان را نصحيت كردند و آقاي احمدي نژاد را توجه دادند و به براي ايشان 2 الي 3 روايت خواندند كه ائمه معصومين ما با وجود پيغمبر دستور داده بود كه حتي بچه و حيوان را فريب ندهيد.
وي افزود: من حتي سي دي آن را آورده‌ام اما تا زماني كه خودم آن را مشاهد نكردم اين موضوع را باور نكردم و صادقانه بگويم كه تلويزيون مانع شد. چرا كه قرار بود اين موضوع را پخش كنيم.
وي با بيان اينكه آقاي احمدي نژاد زماني كه به عراق تشريف برده بودند گفته بودند كه قرار بود آمريكايي ‌ها ايشان را بدزدند اما با يك نقشه به ايران آمدند، گفت: اينكه آمريكا خبيث و مستكبر است شكي نيست اما در دنيا حساب و كتابي وجود دارد و اين گونه نيست كه بخواهند كسي را بدزدند چرا كه آنها محاسبه منافع ملي خود را مي‌كنند.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم با اشاره به سفر خود به آمريكا گفت: در آمريكا بيشترين حفاظت را بنده داشتم اين دعوت هم بين المجالس بود و پس از پايان مجلس پنجم زماني كه مجلس ششم آغاز شد من به آمريكا رفتم و آنها از اين سگ‌هاي كه همه جا را كنترل مي‌كردند و ماموراني كه حضور داشتند و مراقبت‌هايي را كه مي‌كردند و ما هيچ جا نرفتيم و فقط دو شب آنجا بوديم و ما را با يك كشتي گردانند و بالاي سر ما هم هليكوپتر و همه امكان در اختيار ما بود لذا آنها مي‌فهمند كه اگر يك رئيس جمهور را بدزدند چه عواقبي براي آنها دارد.
كروبي ادامه داد: جالب‌تر اين است كه آقاي احمدي نژاد چند روز بعد اعلام كرد كه اين آمريكايي‌ها در اثر برخوردهاي من و عكس‌هاي كه با آنها گرفتيم در حالي كه بوش خواسته بود ديوار صوتي ايران را بشكند آن سرباز‌ها از بوش اطاعت نكردند يعني ايشان آنقدر در آنجا نفوذ كرده بود كه اين نفوذ ايشان موجب شده بود كه حتي فرمان بوش هم اطاعت نشود در حالي كه بوش دنيا، افغانستان و عراق را به آتش كشيد لذا ما از اين گونه بحث‌ها تعجب كرديم.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در اين ادامه اين مناظره با اشاره به سخنان مهدي كروبي در خصوص هاله‌ نور و مسائلي كه در خصوص آمريكا مطرح شد، گفت: به نظر من بحث‌هاي كه آقاي كروبي مطرح كردند اصلا نياز به پاسخ ندارد چرا كه اين موارد هرگز به اداره كشور و شيوه مديريت كشور مربوط نيست و من تصور كردم كه ايشان مي‌خواهند تصميمات بزرگي كه دولت در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و صنعتي گرفته است را بيان كنند.
وي افزود: آقاي كروبي دو ادعا را مطرح كردند كه در ادعاي اول ساختگي بودن آن كاملا مشخص و معلوم است و در دومي هم انگار ايشان جاي آمريكايي‌ها نشسته و از آنها دفاع مي‌كنند و بهتر است اجازه دهند در اين خصوص خود آمريكايي‌ها اظهار نظر كنند.
رئيس جمهور خطاب به ملت ايران گفت: ملت ايران شايسته جايگاه هاي بلند چه در منطقه و چه در جهان است و ملت ما به دنبال عدالت، عزت، پيشرفت و تعالي كشور هستند و امام راحل و مقام معظم رهبري هم همين امر را خواستند و حتي ملت و تاريخ ما نيز چنين چيزي را طلب مي‌كند و مي‌خواهد لذا ما بايد به دنبال اجراي عدالت باشيم چراكه در اجراي عدالت هيچگونه ترديدي وجود ندارد و عدالت اقتصادي و اجتماعي زمينه پيشرفت كشور است.
احمدي نژاد با اشاره به آمار‌ها و ارقام‌ها و با بيان اينكه مي‌خواهم مقايسه كوتاهي در چند شاخص براي مردم داشته باشم، گفت: يكي از شاخص‌هاي اصلي اقتصادي كشور توليد ناخالص داخلي است و اين آمار‌هايي كه نشان مي‌دهم گزارش مركز آمار ايران و بانك مركزي از سال 60 تا به امروز است.
وي با نشان دادن نمودارها به دوربين تلويزيوني ادامه داد: همان طور كه مشاهده مي‌كنيد توليد ناخالص داخلي در دولت نهم علي رغم همه تحريم‌ها و فشارها 6.25 درصد طي 3 سال شده در حالي كه در دولت گذشته 5.61 درصد بود و در حالي كه ما تحريم و بحران هاي جهاني داشتيم اما رشد اقتصادي ما افزايش پيدا كرد.
رئيس جمهور يكي ديگر از شاخص‌ها را نرخ بيكاري ناميد و با ارائه آمار آن به مردم گفت: از سال 83 تا امروز نرخ بيكاري در فصل حساب مي‌شود كه من يك فصل از آن را به عنوان نمونه آمده‌ام كه فصل بهار است و ما در ابتداي سال 84 نرخ بيكاري‌مان بالا بوده اما از ابتداي 84 نرخ بيكاري رو به كاهش است و اين امر به طور مستمر است و اين كاملا روشن است.
احمدي نژاد افزود: اين امر در حالي اتفاق مي‌افتد كه در تمام دنيا نرخ بيكاري در حال افزايش است.
وي به يك شاخص ديگر به نام ضريب جيني اشاره كرد و اظهار داشت: ضريب جيني يعني فاصله در آمدي بين دهك‌ها كه بايد كاهش پيدا كند و شما مشاهده مي‌كنيد كه بدترين وضع سال 60 تا 63 و بهترين وضع كه 0.38 درصد است براي اولين بار در تاريخ اقتصاد ايران در اين دولت اتفاق افتاده است و دليل آن هم توضيح سهام عدالت و افزايش حقوق ثابت براي طبقات پايين جامعه و تحت پوشش‌هاي نهادهاي حمايتي كه‌ حقوشان افزايش يافته و آخرين آمار اين ضريب جيني براي سال 87 است كه همين دو روز گذشته توسط مركز آمار ايران منتشر شده است.
رئيس جمهور با اشاره به ديگر شاخص‌ها گفت: يكي ديگر از شاخص‌ها رفاه و تامين اجتماعي است و حقوق بازنشستگان در ابتداي اين دولت 139 هزار تومان بود اما در پايان اين دولت به 496 هزار تومان رسيد و اين متوسط دريافتي بازنشستگان ما است كه 256 درصد در راستاي عدالت رشد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر